Fókuszban a magyar járműipar Közép-Kelet-Európa legjelentősebb autóipari rendezvényén
2018. 10. 10.
Október 9-10-én immár 5. alkalommal került megrendezésre Prágában a Central & Eastern European Automotive Forum az Adam Smith Conferences szervezésében. A közép-európai régió egyik legjelentősebb autóipari eseményén OEM-ek, beszállítók, befektetési ügynökségek és ágazati tanácsadó, szolgáltató cégek képviselői tekintették át az iparág legaktuálisabb kihívásait és lehetőségeit a régióra vonatkozóan.
Ésik Róbert, a HIPA Nemzeti Befektetési Ügynökség elnöke előadásában a hazai járműipari befektetési környezet népszerűsítése mellett bemutatta a közelmúlt jelentős beruházásait, hangsúlyozta az ágazat kiemelkedő eredményeit és hazai trendjeit. A konferencián lehetőség nyílt arra is, hogy a Zalaegerszegi Járműipari Tesztpálya valamint az AVL Engineering Ltd. képviselői közös előadás keretében ismertessék a tesztpálya fejlesztésének jelenlegi státuszát, illetve a lehetséges együttműködéseket az „Invented in Hungary” jegyében. A rendezvényhez kapcsolódó B2B eseményen több hazai vállalat képviselője is találkozhatott a régióban lévő OEM-ek képviselőivel.
A járműipar továbbra is hazánk húzóágazata, az elmúlt időszakban számos fejlesztési projekt valósult meg Magyarországon. Nem csak a közép-kelet európai régióban példa nélküli, de a világon is egyedülálló, hogy egy országban jelen van az a három német prémium autógyártó (Audi, BMW, Mercedes-Benz), amely folyamosan mutatja az irányt és teszi egyre magasabbra a lécet a járműipar többi szereplője számára. Új üzemével a BMW már az ötödik OEM lesz Magyarországon, újabb fejezetet nyitva a magyar járműgyártás történetében az Audi, a Suzuki, az Opel és a Mercedes-Benz évtizedek óta íródó sikerei mellett. Ezen túlmenően a Bosch második legnagyobb autóipari kutatás-fejlesztési bázisa Magyarországon található, így az európai piac fejlesztései is főként hazánkban zajlanak, a thyssenkrupp budapesti fejlesztőközpontjában pedig 2016-ban mutatták be a magyar mérnökök által fejlesztett önvezető autót, és elektromechanikus ”okos” kormányrendszereket. Mérföldkőnek tekinthető, hogy Magyarországon létesíti legújabb kutatás-fejlesztési központját az önvezető autók fejlesztéséhez kapcsolódóan a globális szinten meghatározó német Continental óriásvállalat fejlett vezető támogató rendszerekkel foglalkozó ADAS üzletága is.
Mindezek jól mutatják, hogy a gazdaság a „Made in Hungary”-ből az „Invented in Hungary” időszakába való továbblépése nem csupán a stratégiai célunk, hanem már zajló folyamat. Ezáltal Magyarország megerősítette pozícióját a térségben, ezen belül is a magas hozzáadott értéket képviselő tevékenységek területén. Azonban az „Invented in Hungary” mellett büszkék vagyunk a „Made in Hungary” 4.0 típusú projektekre is, mint például a ZF és a Valeo beruházásai Egerben és Veszprémben.