Újabb nagyszabású beruházást indít Székesfehérváron az alumínium alkatrészeket gyártó Hydro
2021. 12. 14.
Az alumínium- és energiaipari nagyvállalat, a Hydro 70 új munkahelyet teremtő, mintegy 88 millió eurós fejlesztés eredményeként egy 90 ezer tonna kapacitású öntödét épít a magyarországi sajtoló üzeme mellé. A Székesfehérváron megvalósuló fejlesztés eredményeként a cég képes lesz feldolgozni és újrahasznosítani a vállalatnál keletkező összes technológiai hulladékot, és ezáltal vevői számára – a fenntarthatósági szempontok legteljesebb figyelembevételével – zárt termelési lácot és magas hozzáadott értéket teremt.
A közel 120 éves múlttal rendelkező Hydro jelen van Ázsiában, Európában, Észak- és Dél-Amerikában, és a csendes-óceáni térségben is, a cégcsoport pedig világszerte több, mint 140 helyszínen, 40 országban rendelkezik érdekeltségekkel. Termékeit és szolgáltatásait a járműipartól kezdve, az építőiparon, csomagolóiparon keresztül az általános gépészetig a legkülönfélébb iparági szereplők alkalmazzák.
A Hydro Magyarországon évtizedek óta van jelen, a székesfehérvári gyár 6 alumíniumsajtoló gyártósorral, többféle felületkezelési technológiával, közel 300 megmunkáló géppel Európa egyik legnagyobb sajtolóüzemének számít, ahonnan elsősorban autóipari ügyfeleket szolgálnak ki. A vállalat a termelési tevékenységen túl üzleti szolgáltatásokat is nyújt a Hydro üzletágainak.
A Hydro Extrusion Hungary Kft. a Hydro vállalatcsoport legnagyobb és legmodernebb európai sajtolóüzemével rendelkezik, amely 30-35 ezer tonna fémhulladékot termel Székesfehérváron, amelyet Romániába vagy Szlovákiába szállít a cég újraöntés céljából. A vállalat célja, hogy teljes körűen integrált telephellyé váljon azáltal, hogy egy 90 ezer tonna kapacitású öntödét építen a magyarországi sajtoló üzem mellé. Ezzel a cég képes lesz feldolgozni a helyszínen keletkező összes belső hulladékot, így az új beruházás lezárultát követően - szakítva a korábban bevett gyakorlattal - már nem kell Romániába vagy Szlovákiába szállítani a hulladékot.
A cég a legtöbb európai és amerikai prémiumkategóriás autóba gyárt alkatrészeket, különös hangsúlyt fektetve az elektromos autók piacára, és nem csak termel, hanem fejleszt is; például a Land Rover, Jaguar, és a Porsche is a náluk kifejlesztett technológiát használja.